God eftermiddag

Har precis käkat sen lunch - lasange. Som efter många om och men kom till. Jag bestämde nämligen mig för igår att laga mat till mams och paps, och tyckte att lasange var ett utmärkt val, men det gick kanske inte riktigt bra.. Först gick jag till borgen för att handla allt som behövdes, hem, börja. Så stod det i receptet (i vår typ 30-åriga kokbok) att man skulle koka lasangeplattorna innan - fine, i did. Sen lade jag dem på ett papper (som det stod att man skulle göra) och alla klibbades ihop! Skitsur blev jag såklart. Fick springa bort och köpa nya på Borgen. Sen skulle jag göra den vita såsen, som såklart (!) brändes vid BIG TIME. Just då kom mamma & pappa hem och såg dem ihopklibbade plattorna (som fortfarande låg framme), den brända såsen och en helt uppgiven emma. Jag var sjukt arg och ledsen, egentligen vet jag inte varför, men jag hatar att misslyckas i köket. Fine om man inte misslyckas med en tävling eller en make-up, att misslyckas med mat är VÄRST! Haha, så mams lugnade ner mig lite, sen gick jag till borgen en tredje gång för att köpa grejer till ny sås, hem, mamma fixade såsen och sen gjorde jag resten. Och lasangen blev faktiskt riktigt god! :>

Till något annat - nu ska jag lämna tillbaka en film, sen gå och handla kräftor och bröd, duscha, ta in pelle och fixa med en andra massa stuff för idag ska jag på kräftskiva hos Karolina, yeay! Så jag måste nog skynda mig lite, så jag hinner till sju. Puss vänner! (hoppas lasange-skiten inte var allt för tråkig att läsa..) :>

Namn: Mini

En sak bara, kan du inte vara lite egen i din blogg? Lite tråkigt att man känner att du tar från andra..

2008-08-15 @ 22:44:15
URL: http://carolinelundh.blogg.se/

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0